Going Medieval FAQ
We've worked on Going Medieval for some time already and, while we feel that it's playable and fun (even in its current version), there are still advanced mechanics and systems missing for it to become a fully-rounded experience. By offering the game to a larger audience before its completion, we can receive essential feedback to help us balance out the experience and make the final game the best it can possibly be.
In order to create and refine the features that we have planned for the final version of Going Medieval, we anticipate it being in Early Access for at least a year.
We have a lot planned for Going Medieval during the Early Access period, and will be sharing a full roadmap of features that will be added to the game soon.
The game has the following systems implemented: building and crafting, combat and defence mechanics, villager behaviour and personalities, resource management, flora and fauna simulation, and production systems.
The game will be fully rounded, with a lot more content by the time it is released. As such, there will be a slight increase in the price.
Player feedback is the most important reason why we are releasing our game in Early Access! Please join us on the Going Medieval Discord to let us know what you think of the game and help us shape it during development.