Grand Tactician: The Civil War 1861-1865
Take command of the Union or the Confederacy. Prepare your nation for war, recruit and organize great armies and fleets under legendary commanders like Grant, Lee, Jackson, or Farragut, plan cunning maneuvers on an epic campaign map and defeat your enemies in real-time battles!
Grand Tactician: The Civil War (1861-1865) is a real-time strategy game combining a strategic campaign with tactical battle game-play. Run your nation, muster, manage and support great armies, and maneuver them to defeat the enemy. Once the opposing armies meet, command your troops to victory in battles fought on historical battlefields.
Real-time campaign, spanning from Secession to the end of the war, with historical objectives for both sides.
Build and manage the flow of supplies to your armies. Utilize and expand railroad lines to supply and move armies for the first time in history!
Fight battles lasting multiple days on historical battlefields. Use engineers to build pontoons and dig trenches, see reinforcements change the tide and commit your reserves to defeat the enemy.
What if European superpowers intervened to end the war, or Lincoln lost the presidential election of 1864?
Amazing Civil War re-enactment and combat footage from LionHeart FilmWorks, and an original soundtrack of old time music and drum and fife band.
(Pre-War, 1861, 1862, 1863, 1864) and twenty (20) stand-alone battles from 1st Manassas in 1861 to Appomattox Court House in 1865.
Lay siege, raid and blockade your enemy on land and sea or use blockade runners to keep the life-lines to Europe open.
Watch closely the morale of your citizens and troops. As the war drags on, fervor turns to fatigue, the treasury threatens to run dry, and measures like drafting will cause unrest.
Manage hundreds of historical commanders with personal attributes and specialization. Famous commanders inspire soldiers and citizens alike and loss of reputation can be irreparable.
Huge armies of infantry, cavalry and artillery, with realistic command structures and historical Order of Battle.