Grit and Valor - 1949
A dieselpunk real-time tactics roguelite set in an alt-history World War 2 that puts you in command of an elite Mech Squadron. Think fast and battle the Evil Axis forces to liberate Europe. Upgrade your Mechs and Pilots and develop new strategies to neutralise the enemy HQ!
Europe is on its knees. Deadly Axis Mechs patrol the landscape, intimidating the populace and flushing out rebels. Survivors are few, but have regrouped under the new flag of The Resistance.
Deploy your Mech Squad and command them in real time to fend off waves of enemies. Each new battlefield presents a new challenge with unique combinations of adversaries and terrain. Think fast to use higher ground and cover, exploit enemy weaknesses, and utilise tactical advantages to withstand the assault, while defending your Command Vehicle.
Your tactics may be sound, but if you reach the end of your run, you’ll need to make one last stand against a menacing Axis General. These end of Region boss battles will have you facing overwhelming odds, wave upon wave of elite enemies, new hazards, and Kaiju-sized Boss Mechs.
You have the freedom to customise and configure your squad of Mechs and Pilots to adapt your tactics for each new mission.
Earn Valor to level up your Pilot’s unique abilities and Scrap to upgrade your Mechs before to gain the advantage on the battlefield.
If your Command Vehicle is destroyed, your Mission is over. Regroup at the Resistance Base, rebuild and upgrade your squad, and redeploy!
The Scrap and Valor you earn in the field can be used to upgrade Mechs and level up Pilot abilities. But prepare for the unexpected; the battlefields, enemies you face, and any rewards you receive, will never be the same twice.