Head's Adventures:chibichibi
A cooperative (maybe sabotaging) platformer that blends action-jumping and physics simulation.
This is a platforming game that blends action-packed jumping with a chaotic mix of physics. As the name suggests, the core gameplay revolves around "heads." Players can throw three different types of "heads" with varying functions, or transform into the corresponding "head" to unleash its special abilities. If you haven't found a partner yet, don't worry, the levels are perfectly playable solo; however, co-op gameplay offers even more fun.
In addition to cooperative gameplay, the two-player mode features an extra mechanic compared to the single-player mode: if one player dies, the surviving player can guide the deceased player's body within a certain distance to continue the level. The deceased player can be revived by collecting a "Healing Balloon" before the level is completed. If the deceased player's body is in a location where revival is impossible, they will revive at the starting point.
In two-player mode, if the two players are more than a certain distance apart, the screen will dynamically split into two sections to allow players to continue the game. When the two players meet again, the screen will dynamically merge. Now, have some fun!
We plan to continue releasing more art-themed levels and fun maps for online multiplayer after the game's launch, all for free. This is our first time using Unreal Engine to create a game that blends animation-driven and physics-simulated mechanics, so some bugs are inevitable. We sincerely apologize to our dear players (bows).