Hela: of Mice & Magic
See the world through the eyes of a brave little mouse in this enchanting 3D co-op adventure. Explore breathtaking landscapes inspired by Northern Sweden, solve puzzles, and be a force for good in a land where heartwarming storytelling and the beauty of nature intertwine.
When the world begins to fall out of tune and the kind witch who has long protected it grows ill, her familiars embark on a journey to restore harmony to the land and help her shoulder the burden she can no longer carry alone. Playing as a tiny, intrepid mouse, you’ll venture into the wild, gather ingredients, brew magical potions, and lend a helping paw wherever it’s needed.
Hela: of Mice and Magic encourages you to work hand-in-hand to overcome the challenges that lie ahead. Play solo, with a friend in local split-screen, or with up to four players in online co-op as you explore vibrant vistas together, from rugged mountains trails, through magical forests, to tranquil lakes.
Even when playing alone, you can experience the full adventure thanks to the Shade System, which lets you create magical copies of yourself to help solve puzzles and interact with the world. However you choose to play, the entire journey is open to you.
The world of Hela is built to be explored at your own pace. Wander off the beaten path, experiment with playful interactions, and uncover story fragments scattered across the landscape.
Immerse yourself in this enchanting world as you glide through the air, collect items, solve puzzles, and find creative ways to navigate a world where everyday objects become grand adventures.
Your magical froggy backpack is your constant companion. Use Froggy to interact with the world, collect resources, solve environmental puzzles, and discover playful new ways to explore the landscape around you.
Explore & Discover: Traverse an expansive, lovingly crafted region inspired by Northern Sweden, full of magical forests, tranquil lakes, and misty wetlands.
Play Your Way: Experience the journey solo, in local split-screen co-op, or with up to four players online.
Creative Puzzle Solving: Solve challenges that blend seamlessly into the world and encourage creative thinking and cooperation.
Relaxed, Feel-Good Adventure: Take your time, slow down, and rediscover the joy of exploration in a world built around small moments, kindness, and wonder.
Magical Backpack: Use your trusty Froggy backpack to interact with the world, collect resources, and solve puzzles.