Hell Let Loose: Vietnam
Enter the explosive conflict of the Vietnam War and fight your way through some of the fiercest clashes in modern history. Join the battle raging across an extreme landscape of vast mountain gorges and thick jungle, where the North Vietnamese Armies clash with the military strength of the US Armed Forces. Build tunnels, fly helicopters, drive patrol boats, use historically accurate weapons and work with your team to achieve victory.
Take the battle to the enemy across 6 large-scale maps inspired by real world locations. Play as either the North Vietnamese Army or US Armed Forces and choose from one of 17 specialised roles within a 50-strong team made up of multiple squads. Join or lead infantry, recon, armour, mortar squads and helicopter units, using communication and teamwork with your fellow players to identify objectives and ruthlessly exploit your opponent’s weaknesses. Emergent gameplay features bring intensity and realism to the conflict, as players tackle each battle with authentic weapons, orders and tactics. Follow the chain of command and work together as a team to meet your objectives and achieve victory.
In the heat and fury of the Vietnam War, the battle is more dynamic than ever. New US aerial units feature fully operational helicopters for fire support and supply drops. NVA forces can build extensive tunnel networks to gain the upper hand with surprise attacks.Both sides can hunt the enemy through Vietnam’s complex river network with heavily armed patrol boats built and launched to seek and destroy. Enhanced player movement, including swimming, climbing and fast crawling, and interactions such as dragging co-combatants away from active fire to give them a chance to heal and re-engage, all adds to the immersive battle experience.
Hell Let Loose: Vietnam features multiple distinct gameplay modes pitting players against each other in epic 50 vs 50 multiplayer battles. Warfare mode is a 50 vs 50 tug-of-war style confrontation where two teams fight for control over 5 sectors. Offensive breaks down the opposing forces into an attacking side and a defending side. Alternating new game modes mix up the gameplay parameters to maximise the battlefield experience. This is as immersive as warfare gets!