GE Soldier Pack: Infantry Assault
This Soldier pack includes an Assault Soldier Specialist, the absolute best for leading an assault in any combat situation. Leading an assault can be dangerous and flanking routes are needed. One of the vehicles included in this pack is a mobile spawn vehicle.
The StG44 is a fantastic weapon, the range of a rifle, the firepower of an SMG, and damage in between. With enough of these, we can conquer the world! 30 round magazine, great handling and stopping power, makes it a joy to use.
The C96 is the world's first effective semi-automatic handgun. When kept clean and well-oiled it is an effective handgun with a very good effective range.
Also known as the bayonet/fighting knife 98k, no matter what you call it, it is an effective fighting knife as well as a tool knife. If you can get close enough to your target it is a silent and effective killer.
The standard German hand grenade. Twist the cap, pull the glass bead and throw. An experienced soldier can throw it 35-40 meters.
The backbone of the German infantry is a truck that can quickly move troops and equipment, and deploy them anywhere on the battlefield. Because it is unprotected, it should not be taken too close to the enemy.
The ‘bucket automobile’ is a light multi-role armored car. It is robust and well-liked by German infantry for whom it serves as fast transportation. It is armed with a single 7.92mm MG34 machinegun for defence.