SU Soldier Pack: Infantry Assault
This Soldier pack includes an Assault Soldier Specialist, the absolute best for leading an assault in any combat situation. Leading an assault can be dangerous and flanking routes are needed. One of the vehicles included in this pack is a mobile spawn vehicle.
The AVS-36 is a Soviet combat rifle capable of both semi-auto and full-auto firing mode. Produced in low numbers because of a complex design it is nevertheless a deadly weapon on the battlefield.
The TT-33 is a soviet semi-automatic pistol. As with most Russian designs it is simple to manufacture and easy to operate and maintain. It is a formidable weapon, with good penetration and effective range.
The NR-40 is a Soviet combat knife. It has an inverted guard that curves towards the edge because the knife is usually held with the edge towards yourself. This is most useful if you are trying to sneak up on a enemy from behind.
The standard Soviet hand grenade with a frag sleeve. Very easy to use. The RGD-33 fits nicely in right between the German stick grenades and the US Mk. II, both in how far they can be thrown and damage.
This robust and reliable tri-axle Soviet truck has many roles on the battlefield. The vehicle is used to quickly deploy troops anywhere on the battlefield. Because it is unprotected, it should not be taken too close to the enemy.
The GAZ-67 is a general purpose four-wheel drive vehicle used by the Soviet military. It’s main design has been copied from the American Willys ‘JEEP’. It serves the important role of immediate troop transportation.