US Soldier Pack: Infantry Medic
This Soldier pack includes a Medic Soldier Specialist, tailored for efficient infantry support. With a fully automatic top of the line submachine gun, this pack will be sure to inspire any true medic.
The Thompson M1A1 (or Tommy gun as it is sometimes known) is a fully-automatic submachine gun used by the US Armed Forces. It fires a powerful .45 caliber round and is a very effective weapon at close to medium ranges.
The Mk 2 hand grenade (also known as the pineapple grenade) is a fragmentation hand grenade issued to US armed forces. It can be thrown around 30-35 yards by an experienced soldier.
This small and fast tracked vehicle was originally designed for commando operations in the snow filled mountains of Norway, but the Weasel quickly became a preferred transportation for U.S. troops in any theater across any terrain.
A medic pouch is used by soldiers to carry a small supply of first aid kits intended to help wounded soldiers. The pouch can be resupplied at any medic crate on the battlefield.