Heroes of Mount Dragon
Unleash your dragon spirit in a high-flying, co-op brawler from developers who’ve contributed to iconic franchises!
Developed by industry veterans from Beenox and Ubisoft, Heroes of Mount Dragon is a vibrant side-scrolling beat ‘em up where teamwork, transformation, and over-the-top fun collide.
Step into the mystical world of Üna, where ancient power stirs and chaos rises. As one of eight dragon-bound champions, battle through monster-infested lands, master unique fighting styles, and transform into awe-inspiring dragons to reclaim balance. Whether you're flying solo or brawling alongside friends, prepare for a fiery showdown!
Choose from 6 distinct heroes, each infused with the soul of a dragon. Master their combat styles, build devastating combos, and unleash their dragon forms in the heat of battle.
Smash through hordes of enemies with fluid controls and dynamic attacks. Fight across colorful, hand-crafted levels in both solo and multiplayer modes. Unlock upgrades, push your skills, and face off against increasingly formidable foes.
Team up with up to 3 players online or in local couch co-op in Adventure Mode, or challenge your friends in wild competitive brawls. Want to win? Prove your mettle by outlasting your rivals and mastering the chaos.
Add a twist to any match with hilarious curses: shrink your opponents, flip their controls, or turn them into a frog. Disrupt their rhythm and turn the tides in unexpected ways.
Explore a visually striking world where 2D hand-drawn art is brought to life in 3D. Every realm bursts with color, depth, and charm.
The world teeters on the edge of destruction. The Celestial Dragon, last of her kind, has vanished—and only the Dragon-Souls, heroes bound to her legacy, can uncover the truth and restore order. Awaken the power within. And fight to become the legend Üna needs.
Heroes of Mount Dragon is the debut title from RuniQ, founded by veterans from Beenox—the studio behind Crash Team Racing Nitro-Fueled, Spider-Man: Shattered Dimensions, and Skylanders. With decades of combined experience and a passion for crafting memorable games, the team brings triple-A expertise to a heartfelt indie project.
Backed by prestigious accolades like the Catapulte Pitching Contest and GDC Pitch Day 2024, and supported by the Canada Media Fund and Valo-Capitale, RuniQ is forging the next big universe in action gaming. Their partnership with HMD Creations ensures the Heroes of Mount Dragon IP expands far beyond the screen—with books, board games, and more.