We chose early access so that we can get feedback from a larger player audience to improve the game. Also to understand mechanics that players feel should be in the game that we may have overlooked or under prioritized.
We are anticipating being in early access for 6-12 months. Of course these time lines may change depending on varying development hurdles. Although we do not anticipate the dates changing too drastically.
Along with the existing features, the final version is planned to have traders, AI factions, missions and objectives, as well as stand alone scenarios. In addition, the final version will include more vehicles, vehicle modification system, more weapons, more base building, and more crafting. MORE!
We will be active in the Steam discussions as well as our dedicated discord server. We have fostered a very open community where feedback and suggestions are responded to by the developers as the game grows.