IKUMA - The Frozen Compass
1864, an uncharted island in the Arctic. Cabin boy Sam and loyal husky Ellie are stranded in the unforgiving cold. Endure the harsh elements, uncover a bleak mystery and find your way home and to yourself. Play solo as both characters or cooperatively with a friend.
1864, an uncharted island in the Arctic. Cabin boy Sam and loyal husky Ellie are stranded in the unforgiving cold. Endure the harsh elements, uncover a bleak mystery and find your way home and to yourself. Play solo as both characters or cooperatively with a friend. Your survival depends on your friendship!
Ikuma is a coming-of-age story in which you explore unfamiliar terrain, forage for food and uncover mysteries. Not only in order to survive, but to make peace with your past and finally become yourself.
Explore ancient Inuit legends in order to solve the mystery surrounding a lost expedition. Retrace their steps but beware of what’s lurking within the fog that cloaks their path.
✅ Emotional narrative-driven gameplay: Experience a powerful story of love, loss, and survival.
✅ Survive the Arctic: Manage limited supplies, endure harsh weather, and rely on your trusted sled dog for guidance.