Insurmountable
Insurmountable is an adventure roguelike with permadeath, in which the player has to overcome huge mountains. Thanks to the procedurally created environment, no two climbs are the same. Make sure that your climber stays alive by always making sure that your vital values don't get into the critical range.
But don't worry. As time goes by, you'll become stronger and stronger. Take advantage of a sophisticated skill system to determine which strengths your climber should have.
In the course of each of the three mysterious stories, you will meet dangerous animals, overcome deadly abysses, encounter sinister and well-meaning characters, who do not always have to be human. Here, too, each of your decisions decides the following events.
Three mountains have to be conquered. One higher and deadlier than the previous one. In Insurmountable you have to cope with unknown dangers, react spontaneously to unpredictable events and realize in the end that, as in life, you can't always know the consequences of your decisions, but you have to cope with them anyway and in the end, it often turns out differently than you thought.
Insurmountable is definitely a hidden gem of a game, one that provides the right mix of challenge and fun for the player's delight.
It may not be action-packed and your enjoyment mileage may vary, depending on your views on roguelikes, but Insurmountable is a unique take on a genre that has begun to feel a little stale for me. With an interesting premise, good replay value and a nice clean look, it’s a game I’ll certainly keep installed on the PC for a while and boot up for a quick run from time to time. A good, if somewhat tense, time will be had.