Into the Dead: Our Darkest Days
From relentless zombies to majestic horses, jump into the full library of games crafted by PikPok.Walton City has fallen to a devastating zombie outbreak. Plan wisely, stick together and — above all — keep moving.
Texas, 1980. Walton City is a sprawling, coastal metropolis in the grip of a scorching heatwave and crippling economic crisis. Everything changes when an unstoppable zombie outbreak reaches US shores. Walton City is soon overrun by hordes of the undead, the few remaining survivors cut off from any chance of outside help. Forced to band together, these everyday people must chase their only chance of survival by escaping the city.
Gather a group of ordinary people who have been left shaken by the sudden zombie outbreak that has devastated their city.
Establish upgradable shelters to house your survivors and protect them from the zombie threat — but remember that no barriers can keep them out forever.
Keep moving from refuge to refuge to stay one step ahead of the encroaching zombie hordes. Every night, your barricades will be under their relentless attack. And if they break through, your survivors will pay the price.
Balance the physical needs of the group, like Hunger or Exhaustion, as well as psychological needs like Despair. Heal survivors from injuries like Broken Ribs and try to manage traumas like Nightmares.
Creep through the remains of Walton City to scavenge precious resources, risking the life of each survivor as they encounter both zombie and human threats. Stealth is key to survival.
Choose whether to run from a fight or engage in brutal combat with whatever weapons you can find or craft. Not everyone is a natural fighter, but desperate people will do anything to survive.
Convince others to join your group or cut them down and claim their resources as your own.
Test your humanity as you make tough decisions on who will live, who will die, and who will be left behind.
Inhabit the rich and atmospheric cityscape of Walton City, the once-bustling metropolis now an eerie ruin swarming with zombies.
Craft tools, weapons, and shelter upgrades to better equip your survivors for the struggles ahead, or give them a moment of comfort and familiarity in their dangerous new world.