Kanka
Kanka is a co-op-first sci-fi action RPG / third-person shooter for 1–4 players.
You are part of a volunteer team sent to SP-01 after earlier expeditions disappeared without contact. The mission goes wrong before it truly begins: your ship is hit during descent, the squad crash-lands, and the only way forward is to regroup, grow stronger, and find a way home without leaving anyone behind.
SP-01 is a dangerous research planet shaped by missing expeditions, damaged routes, aggressive creatures, and organized enemy factions.
Your journey begins near the crash site. From there, the squad pushes toward Dustline Camp, an early hub for missions, crafting, repairs, character progression, and preparing for the next step deeper into the planet.
The current alpha focuses on the first playable slice of this loop: crash recovery, early missions, combat, crafting, progression, and the Dustline Camp flow.
Bring your Kankas, combine class roles, support each other in combat, and test the foundations of online co-op as the game grows through alpha development.
Each class is intended to give the squad a different kind of edge during missions and combat encounters.
This is an early alpha build, not a final demo. Bugs, missing content, balance issues, and unfinished areas should be expected.