Kholat
Narrated by one of the most popular British actors, Sean Bean, Kholat is an exploration adventure game with horror elements, inspired by an actual event known as the Dyatlov Pass incident – a mysterious death of nine Russian hikers, which led to countless, unconfirmed hypotheses. The player will plunge directly into the boundless scenery of the inhospitable Ural Mountains with the task to find out what happened. In the course of events, you may come across more speculations than expected...
The Dyatlov Pass incident was a real story that happened in the winter of 1959. Nine skilled alpinists went to the northern part of the Ural Mountains, which ended fatally. Bodies of the expedition's crew were found scattered on the slope of Kholat Syakhl.
Russian investigators closed the case stating that "a compelling unknown force" had caused the deaths.