Layers of Fear
All stories must come to an end, even twisted and eerie ones. The canvas. The stage. The novel. This narrative-focused psychological horror experience is ready for its final brushstrokes, its curtain call, its final chapter. Are you ready to return and face your fears?
The series that defined narrative-focused first-person psychological horror is back to tell its last spine-chilling story with Layers of Fear. The series’ crowning work is the definitive way to experience the critically acclaimed franchise as it features Layers of Fear and Layers of Fear 2, as well as all DLCs (including the new ‘The Final Note’ DLC that will give you a new perspective on the Layers of Fear storyline) and the never-before-told story of The Writer, which will tie everything together. Built on Unreal Engine 5, Layers of Fear supports Ray Tracing, HDR and 4K resolution to make the stunning visuals, and your nightmarish experience, as immersive and realistic as possible.
Explore a Victorian mansion covered in artwork as The Painter, whose sanity crumbles and cracks just like old oil paint on canvas. Trawl through the ever-changing house to find the supplies needed for your greatest masterpiece, all while trying to outrun your past.
Told from the perspective of The Painter’s Daughter, you come seeking answers. What secrets does this homestead hold? Will you ever truly understand the madness that bestowed your father? Can you ever forgive him? The house may hold everything you need to know... if you can face reliving your past.
A brand new DLC which aims to shed more light on The Painter, his muse and the family’s backstory, The Final Note is told from the perspective of The Painter’s Wife. This additional narrative may change how you see the characters of the first game, as well as their actions.
You are the lead actor in a production being filmed aboard an ocean liner, but all is not what it seems. Explore the ship and discover why you were perfect for The Director’s (voiced by Tony Todd) latest film. You awake and are told one simple command “Act.” But will you?
The first expansion to Layers of Fear 2’s storyline allows you to step into the director’s seat and take the reins of a troubled Hollywood production. Immerse yourself into the psyche of the movie’s creator as you seek to complete your final masterpiece, even as the set around you descends into chaos.
It’s up to you to direct the action and make sure that what’s in the script makes it onto the silver screen. Experiment with different takes and try to fulfill your vision of the ultimate horror movie, all while battling inner demons and external forces that threaten to derail the whole production.
Enter a lone and ghastly lighthouse as the newest protagonist, The Writer, and discover a never-before-told tale which will tie the entire series together. What awaits you there? You’ll just have to find out.