Early Access FAQ
To put it simply: because we want to build this game together, with you. We aim to be transparent, listen to and incorporate feedback from the community, and prioritize what you want to see most during our Early Access period.
A playable build of Life by You that will not have all the content & features that we will have at full-launch, frequent patches to the game, and an invite to our private Life by You Discord server - providing a space for you to directly engage with our dev team and to directly give us your feedback.
We anticipate that the game will be in Early Access for at least 12 months. This time is subject to change as we continue to work on development and receive feedback from you, our Early Access players.
Currently, Life by You is building out a robust gameplay system, including customization options, Creator Tools, character interactions, and quests. Early Access won’t have all of the content we hope to have at launch, and there’s still a lot we hope to accomplish while we’re in Early Access, but the game is in a very exciting stage for Early Access players!
As an Early Access game, we look forward to working directly with you, our players, to determine the ideas and content that will drive the priorities in our game development and bring Life by You to full-launch. We hope to have regular surveys to receive feedback from you all and build our roadmap around what you would like to see.
That being said, we do have a wishlist of features that we’re working on! Children are not currently fully implemented in game so we see improvements here, including further developing children and adding more content for them as Early Access progresses.
Nope! If you purchase the game during Early Access, you will receive the full version of the game when it launches.
We are very excited to be able to communicate with you all directly through our private Early Access Server! Please be sure to read the rules and guidelines for the Discord, after which we hope to hear all of your feedback and compile any issues you run into during Early Access.
You will be able to expect regular updates as the entire team works to add more content, fix issues, and evolve the game. The exact frequency will depend on our development speed and your very own feedback. We will communicate updates through our Early Access Discord and our social channels!
Once the game leaves Early Access, you can continue to expect consistent updates and improvements to the game. We will continue to introduce modder-friendly tools and features, and develop with our community in mind!