Yes. In Life is Feudal: Arden, there is an in-game currency called Gods' Favor available for purchase in the in-game store. You can use Gods' Favor to acquire various cosmetic and decorative items, premium accounts, and boosters.
Absolutely. You don’t need to buy anything—the game is free to play. However, there are optional in-game purchases available should you wish to enhance your experience.
Yes. You can request a refund by contacting the Long Tale Games support team. Each request is reviewed on a case-by-case basis, and a refund will be issued if it meets the necessary criteria.
Life is Feudal: Arden is in the middle of active work, with regular updates and changes coming through frequent patches. While we still have many ideas to add, the world of Arden already has a lot of content for players to explore and enjoy. Whether you’re a calm farmer, a group of bandits, or someone looking to control territory, there’s something here for everyone in this medieval sandbox. Early Access lets us keep improving the game while giving players a chance to help shape the world of Arden with their thoughts and input.
We're launching into Early Access, anticipating a few months of development as we work on implementing improvements and integrating your valuable feedback.
The full version of Life is Feudal: Arden will be the result of our efforts and the community’s ideas. While we’re working hard to make the game better, the ‘full’ version will be the point where both we and the community feel happy with how the game is. This means improved mechanics, more content, and a smoother experience that reflects what our players have shared.
The current version of Life is Feudal: Arden is completely playable, and the lands of Arden are ready to welcome all kinds of players. Whether you want to build a successful farm, attack rival areas, or establish your rule as a leader, the game offers a wide range of activities for every type of player. The world is lively and always changing, offering endless chances for exploration, crafting, fighting, and teamwork. With ongoing updates and fixes, the experience will grow even better over time.
Life is Feudal: Arden is a game made with its community in mind, and player feedback is key to how we work. We listen to your thoughts, collect suggestions, and make changes to ensure the game stays fun and engaging for everyone. Our main way of talking to players is through our Discord server, where we encourage open conversations through discussions. Together, we’re building the world of Arden into a truly deep and real medieval experience.