Gameplay 1
Ari just wanted extra credit. Instead, he became the accidental wingman in a time-traveling heist to help his physics professor woo the history teacher.
Explorer. Puzzle. Escape.
LIFTED channels the spirit of classic adventure games, mixing wholesome platforming with high-stakes discovery. Follow clues to find the lost Tiara, solve environmental puzzles, and master fluid movement. Professor Raventhorpe provides the "Vision" while you provide the manual labor.
But keep your head on a swivel. When the villains show up (or an avalanche starts), the pace explodes. The only way out is through.
Professor Raventhorpe’s "Anytime Elevator" hurtles you through both time AND space. In this machine, the floor numbers map to history.
Hit the button for Floor 1712, align the map to the Caribbean, and you arrive in the Year 1712. Right in the middle of pirate-infested Tortuga! But watch out: while the Elevator gets the time right, it rarely lands exactly where you expected. Prof. R is still working out the kinks...
Experience a story full of heart, humor, and 80s movie magic featuring top-tier voice acting from Joe Gaudet as Ari, Ray O'Hare as Professor Raventhorpe, and Evan Widjaja as Julius.