Mars Base
Welcome to Mars Base, humanity’s foothold on the Red Planet! Join the expedition and make history: turn barren soil into fertile farmland, grow food for colonists’ tables, and unearth the secrets of Mars! Are you ready to science the “crop” out of everything?
Welcome to Mars, adventurer! You have been selected to join the Mars colonization mission & establish a permanent human presence on the enigmatic Red Planet. Your assignment is at Mars Base, located in the scenic Erebus Montes region on the Amazonia Planitia. Your job? Make sure that our nascent colony can sustain itself through agriculture. Achieve the impossible & convert the harsh Martian soil to arable land, grow everything the colonists need to survive. If successful, you'll make Human-Martian history.
But never forget that you'll be working tens of miilions of kms away with no resupply!
The Erebus Montes region has a rich geological history. Mars Base will be digging into this rich history & helping humanity understand our next home better.
As the main botanist, you are responsible for turning Mars into a living planet. Colonists will certainly appreciate your labor to keep them fed & alive.
Mars is more than just humanity's first foothold in the stars. It is also endless wind-swept plains and cyclopean mountains above ground, gigantic pyroducts and vast caverns below, as well as the most hostile environment humanity has set foot upon. Grow your crops, pack them for the journey, and venture out beyond the safe perimeter of Mars Base to explore the Red Planet!