Atlas of Discovery
Atlas of Discovery, the second expansion for Melvor Idle, is all about exploration!
For the first time, you’ll be able to explore the enormous world of Melvor. Unveil new areas on your World Map with the brand-new Cartography skill and dig deep into the world’s murky past with Archaeology. What kind of powerful Artefacts are lurking just below the surface?
You’ll also get to hone your combat skills in new Combat Areas, Slayer Areas and Dungeons, packed with dozens of new monsters to fight and awesome new items to discover. You’ll master loads of new combat techniques, including Unholy Prayers, a new Equipment Slot, and the powerful Barrier mechanic.
Immerse yourself in the world of Melvor Idle and explore endless possibilities in the Atlas of Discovery expansion!
1 new Summoning Familiar for Barrier which synergises with many existing Familiars.