Mighty Fight Federation
Slam opponents into walls, launch them into the air & follow up with fast, high-flying attacks in this arena fighter. Choose from 14 characters with unique play styles. Face off in 1v1 matches, team up with other fighters or embrace the chaos of free-for-all.
OVERVIEW
Mighty Fight is a throwback to classic 3D arena fighters, but with a focus on fighting game fundamentals. Select from a roster of characters each with distinct and deep combo opportunities. Use the game's Hype mechanics to zone, evade, counter and play mind-games with your opponents. Mighty Fight combines the old with the new in a fresh competitive twist on the party-fighter genre.
In the vast reaches of space there lies a being of incredible cosmic power known only as Hyperion. Wielding the ability to bend reality to his will, he has collected the hypest warriors from across the multiverse. His goal? To pit them against each other in the universe's most electrifying pay-per-view event: The Mighty Fight Federation!
Mighty Fight Federation is a wild and wacky 3D arena fighter with more complexities than its subgenre normally has. While this unfortunately causes it to lose its identity and muddle its gameplay, the free-for-all fighting mode and wonderful music is worth the asking price.