Monospaced Lovers
Monospaced Lovers is an exploration-driven platformer about closeness and distance. Journey through a metafictional, fantasy-filled land and find the truth of your fragile world before it disintegrates.
Monospaced Lovers is a semi-hardcore platform-adventure game that defies the traditional Metroidvania formula. The game features exploration-driven quests and puzzles reminiscent of classic Zelda, combined with a visual novel-inspired storyline that's equal parts emotional and philosophical.
The game strives to be original — a novel experience that's more than just a mashup of two existing genres.
✨ Work through unconventional, metafictional puzzles that will make you want to use the in-game hints. Rekindle that childlike sense of discovery with a game that treats you like an adult — inspired by Fez, La Mulana, Majora's Mask, and much more.
✨ Experience a heartfelt story with a 100,000+ word count. Comedy! Drama! Social anxiety! Philosophy? We dropped the "silent protagonist" trope to create a heroine with her own personality and feelings — and she's always one step ahead of you.
✨ Chat up the local Tanuki, learn how to translate Slimespeak, and explore every corner of your quaint home town until you've found all 60 collectibles. The game features non-linear, collectathon-style exploration mixed with RPG-style story quests.
What does this enigmatic hacker want? Why is he talking about the end of the world? And what does any of this have to do with Clara's quaint and peaceful life in Haven Heights?
Are you ready to solve the mystery of the Ġ̸̱ŏ̵̲d̶̺̔ ̴̺́o̵̮̚f̴̹̆ ̷͍͝B̵̦̐i̶̤̾n̷̳̿a̵̘̓r̷͎͐y̴̛̜ and uncover the truth of this strange but comfy world?