Monster Tribe
Akama - paradise island consumed by the mysterious Rift. Decay threatens the remains of a once-great people & only you can turn back the darkness. Harness the might of the island's creatures, brave wilderness & restore lost harmony in an open world, turn-based tactical game!
Akama - lone island sitting in an endless ocean & site of a magical phenomenon known as the Rift. Once a source of limitless power for humanity, through magical creatures: the Ateyan. Capable of magic, they lived alongside humanity for centuries - until this harmony was destroyed. The Ateyan disappeared, become motes of light on a nearly deserted island. Civilizations crumbled, formerly great cities & industry were reclaimed by nature. Generations passed in the shadow of ancient splendor. Then, something happened: The Rift began consuming the island, threatening humanity.
Monster Tribe puts you in the shoes of humanity's last hope, a sage born with a natural connection to the Ateyan, capable of calling them forth from the void between the real world and the Rift. Set out across Akama, collect an army of Ateyan, train them, and unearth long-forgotten secrets. Why did Akama fall? What caused the Ateyan to disappear into the void? Can the rift be stopped?
The vast island has a long, terrible history. The disappearance of the Ateyan destroyed civilization, leaving behind precious few survivors & an endless array of secrets.
Awaken the Ateyan! Living within the void between the real and the Rift, they can be seen as motes of light floating across the island. Use the hero's connection to awaken them & harness their power!
Explore ancient ruins & wilds. Gather resources to upgrade equipment & help the awakened Ateyan grow & train.
Nature has reclaimed Akama's cities from humanity & it will not relinquish them easily. Neither will the Ateyan simply surrender after centuries of peace from mankind.
Command teams of monsters in turn-based combat: Battles take place on a grid, where teams of up to 4 Ateyan square off against one another. Think, strategize & prevail!
Develop a mighty team to face the Rift. As your Ateyan gather experience, manage their development using a flexible RPG-style character system.
Overcome the ultimate challenges, entering the ancient Towers that dot the landscape of Akama.