NBA 2K21
NBA 2K21 is the latest release in the world-renowned, best-selling NBA 2K series. With exciting improvements upon its best-in-class gameplay, competitive and community online features, and deep, varied game modes, NBA 2K21 offers one-of-a-kind immersion into all facets of NBA basketball and culture - where Everything is Game.
Embark on your own personal, cinematic basketball journey to reach your ultimate destination: the National Basketball Association. Build up your custom MyPLAYER and take him to the heights of their career and stardom, and make a name for yourself in the global basketball universe.
Assemble your G.O.A.T. NBA fantasy team of current players and historic legends and compete against the world. Uncover rare and highly-rated player cards by participating in many rewarding game events and daily and weekly challenges, and compare your hard-earned collection with friends and competitors.
Live out your virtual, day-to-day basketball life in a neighborhood that doesn’t sleep and that always offers something to do. Jump in on 3v3 streetball runs with your crew, or play for bigger stakes in 5v5 ProAm games. Shop for the latest sneaker and apparel drops. Level up your MyPLAYER at the local training facility. In your NEIGHBORHOOD, basketball never stops, and Everything is Game.
Sit in the boss’ chair, and make decisions that matter not only to your player or team - but to the entire franchise and league. From drafting impact rookies to trading players to relocating your team, every move, big or small, counts towards the long-term success - or failure - of your basketball franchise.
Jump into a no-frills basketball game, where you can get a quick match together against a friend or AI and play 4 quarters of intense NBA 2K basketball. Pick your favorite team - or a Classic or All-Time team - and run the offense with genre-defining controls and customization. This is NBA action at its most authentic.
With enhancements across visual presentation, player AI, game modes, and much more, NBA 2K21 continues to push the boundaries as the most authentic, realistic basketball video game experience. Feel the energy of the crowd, the intensity of NBA competition, and the entertainment of the most immersive sports product in gaming today.
Enjoy unparalleled control with the ball in your hands, using the advanced Pro Stick. Aim jump shots and layups for a new level of precision and skill, and unlock new signature dribble moves with more effective ball handling.
Build your greatest collection of latest NBA stars and legendary ballers in MyTEAM and compete against other ferocious collectors around the world. New for 2K21, limited-time Seasons offer unique rewards as you compete in new and returning MyTEAM modes.
Ascend from high school ball to one of ten officially-licensed college programs to the big leagues in a brand new, cinematic MyCAREER experience. Take your MyPLAYER to the top by making the big moves on the court and even bigger moves off of it, and make a name for yourself along this exciting, dramatic journey.
Soak in the sun as you ball out in 1v1s, 3v3s, and 5v5s; the new Neighborhood in 2K21 takes your game beachside with all-new visuals and layout. Flash your skills & style in the Park, squad up in Pro-Am, and earn prizes in dynamically-updated 2K Compete Events.
From head to toe, look the part of a baller with all-new apparel and sneaker drops from your favorite clothing, accessory and shoe brands. And ball while taking in the dynamic 2K21 music experience, which features the latest big artists from around the world and breakthrough musicians waiting to be discovered.