Neko Ghost Jump Early Access FAQ
We want to craft a game that can be enjoyed by as many players as possible while still maintaining a certain charm and niche. This delicate balance requires quite a bit of feedback from all sorts of players. The current game has grown from its original Kickstarter scope and there are many elements that need to be defined and balanced.
Game developers are terrible with estimates, but let's go with roughly 6 months. Personally, I would love to have a nice relaxing summer this year.
The overall gameplay feel should be roughly the same, just much tighter and juicier. More customization options, biomes, and levels are planned as well as a "roguelike mode" (basically, 9 lives for the original 8-biome campaign). Definitely a lot more polish all around, including art/animations. Bosses properly balanced, level design tweaks, and depending on feedback/ideas received, we may add additional things that we may not have thought of at EA release.
Honestly, this will greatly depend on two things: the amount of time we're in Early Access and how much more content we bring to the table to justify a price increase.