Nekome: Nazi Hunter
Nekome: Nazi Hunter is a single-player, third-person action combat game where you step into the role of Vano Nastasu, a young Romani man consumed by grief after the brutal murder of his family by Nazi soldiers.
Nekome: Nazi Hunter is a single-player, third-person action combat game where you step into the role of Vano Nastasu, a young Romani man consumed by grief after the brutal murder of his family by Nazi soldiers. The game follows Vano’s transformation from hunted to hunter as he embarks on a violent personal odyssey of revenge across a war-torn world.
Nekome: Nazi Hunter approaches the Second World War from the personal perspective of Vano as he exacts revenge for the sadistic murders. You’ll scout enemy routes, plan your assault, and strike with precision in a mix of stealth and brutal up-close combat.
The game is inspired by grindhouse cinema and features visceral combat with grounded finishing moves, coming together in a symphony of violence where every encounter carries lasting consequences.
Each mission begins in the enemy’s backyard, where you’ll stalk Nazis, assassinate guards, and set traps to frighten your foes. Enemy awareness is shared and persistent—kill carelessly and patrols respond, wait too long and reinforcements arrive. Stealth isn’t about avoiding the fight. It’s about stacking the odds before the true combat begins.
Every encounter is your chance to craft a savage masterpiece. Melee is raw, brutal, and bloody, built for life-or-death, close quarters fighting with each punch, stab, and parry making an impact. Use improvised weapons to gain the advantage over enemies who adapt to your fighting style, slow down combat to chain targeted strikes into cinematic assaults, and bring the violence to a finale with visceral finishing blows.
Notoriety and fear systems add another layer to combat, allowing you to make an example of your enemies and watch their morale collapse. Fear becomes a formidable weapon earned through surgical, savage tactics. Kill with precision or create chaos, and enemies may panic, hesitate, or flee. The notoriety system tracks your brutality and unpredictability, influencing the enemies’ next actions. Some Nazis may rush in blindly, while others refuse to enter the room.
Fight with fists, blades, guns, and whatever the environment provides. Nazi-occupied spaces are filled with pipes, tools, and hazards waiting to be used as improvised weapons. Choose your path, set your traps, and weaponize the world against your enemies.