NFT ownership or blockchain interaction is not a requirement to play and enjoy the product. It is meant to simply expand the experience for players who are interested in blockchain gaming.
This product does, however, provide a path to ownership for some of the items a player can acquire, such as character avatars and cosmetics.
NFT characters will have an associated rarity and a different aesthetic than their F2P counterparts but do not have a tactical advantage during gameplay.
You are not required to create or connect to an external wallet in order to play this product.
You do not need to engage with the blockchain, NFTs, or cryptocurrency in order to play this product.
The product’s NFTs, purchased or earned, can currently be traded on any marketplace that supports Avalanche-based NFTs.