Nikoderiko: The Magical World - Director's Cut
Join Niko and Luna on their quest in Nikoderiko: The Magical World, a vibrant platform adventure!
Adventure calls in Nikoderiko: The Magical World - Director's Cut, our love letter to platformers! Run, jump, and ride with Niko and Luna through colorful levels full of danger, treasures, and super-sized bosses. Play on your own or together with a friend in couch co-op!
Nikoderiko: The Magical World - Director’s Cut features all-new levels, more treasures, and new challenges to master in Hard Mode. Any progress from the original game will carry over, too!
When a magical island falls under the evil clutches of Baron Grimbald and his Cobring army, two treasure-hunting mongooses heed the call to adventure. Take Niko and Luna through vibrant 2.5D worlds packed with platforming thrills, super-sized boss fights, minecart rides, underwater odysseys, and even classic 3D segments.
Collect and summon animal friends found throughout the world! Ride them to new heights, or use their special attacks to battle enemies. Charge with Boaris the Boar, hop on Todd the Toad for lofty leaps, rule the waves with Oceanis the Seahorse, or go prehistoric with Dino.
The music of Nikoderiko’s magical world is brought to life by legendary composer David Wise, known for his work on iconic platformer soundtracks. Plug in, turn up the volume, and let these magical melodies take you back to a golden age of platforming!