Northgard - Dodsvagr, Clan of the Rat
Welcoming wounded and outcast villagers who have been forced out of their original clans without hesitation or prejudice, it is understandable why the many followers of the Rat dedicate their life, and sometimes their death, to the clan.
The clan doesn’t have time for feasts, or even sleeping in houses, only hard work is worth celebrating, but if you have enough energy to celebrate, then you could, and should have worked harder….
Powerful shaman and merciless warrior, Eir leads the clan of the rat with an iron fist. She taught the ways of the shamans to her clan, so they could survive even the most severe of injuries, and ensure their enemies did not.
With the training of Eir, the clan can train shamans, powerful units that will fight fearlessly during the heat of battle, and take care of the injured in its aftermath. They can also lend a helpful hand to their allies by healing them as well.
The clan has more villagers but they arrive wounded. Wounded units do not count for Happiness requirements.
The clan doesn't have access to Houses, but all non-mystic buildings provide housing. Once max population is reached, extra villagers stack in a Population Reserve.
The Shaman Camp replaces the Healer Hut and trains Shamans able to fight and heal multiple units and allies even outside your territory.
When the clan units kill foes or die, the corpses are cremated at the Shaman Camp, producing Lore and attracting new villagers faster.
Overcrowding: You can place up to two buildings of the same type in a zone, except Defense Towers.
Invasion: When killing neutral faction units, you gain some of their favorite tradable resources. Neutral faction buildings can house additional population.
Blood Ties: Eir can sacrifice part of her health to heal all your units in the zone over the next 5 seconds.