Northgard - Hræsvelg, Clan of the Eagle
Carried by the winds, the agile explorers of Hraesvelg do not need to occupy a large territory, for they will readily venture outside to gather resources. Their profound knowledge of the terrain and their ability to exploit it to its fullest allows them to survive in the most desolate of areas. They are led by Grif, the sole survivor of a fallen clan.
Orphaned upon the fall of their parent’s clan, Grif was adopted at a young age by the followers of Hraesvelg. This demonstration of adaptability made them a perfect leader for the Eagle clan.
Falconers can be assigned to Aviaries to explore uncharted lands, releasing Hawks that will gather resources on Boneyards and assist your sentinels. Falconers can open and access Ruins or Shipwrecks and seal Wolf Dens or Draugr Tombs outside your territory.
The Aviary replaces the Scout Camp. Their number is limited to 3 but they don't use a building slot. Falconers can't get hurt and collect Lore when they explore a new zone. They can explore Ruins or Shipwrecks and close Wolf Dens or Draugr Tombs outside their territory.
Cleared zones become Boneyards. For 2 months, units within the zone will be healed and Hawks will come to gather resources. The number of Hawks on a Boneyard depends on how many foes you killed in it and how many Aviaries you built.
Ruins, Shipwreck, and all special zones can be explored once more to gain additional resources (except the Fame). It is possible to reclaim a colonization bonus from a zone that already gave one.
The Boneyard effect is applied to decolonized zones. All your Hawks get resources from enemy production buildings in the zone.
You gain +1 Happiness for each unclaimed zone adjacent to your territory with no hostile units.