Northgard - Sváfnir, Clan of the Snake
This clan gathers some of the most roguish vikings to set foot on the continent of Northgard. Led by Signy, the cunning members of the clan have little regard for fame or honour and would rather use guerilla tactics to dominate their enemies than open warfare.
The clan’s warchief is available at the beginning of the game and, while her martial skills are slightly better than a Warrior’s at first, she will grow as seasons go by, becoming more powerful and unlocking new abilities in the process. Her most powerful skill, “Scorched Earth”, can only be unlocked once Signy becomes an adult, and will allow her to burn down a tile, providing attack bonuses to her units and buildings.
The Clan’s unique conception of war translates into specific Knowledge such as “Guerilla Tactics”, giving bonus attack power to the Snake’s warriors when killing civilians, or “Stolen Lore”, allowing players to steal Knowledge from another clan.