What is the current state of the game?
Players will have early access to our guardian characters, as well as early-stage features and functionality of the core gameplay loop.
The game will be updated whenever new features are ready and available for feedback. This will be determined by our development progress.
The concept for Nyan Heroes was born from the development team’s shared love and admiration for cats.
Nyan & Neko: A nod to the Japanese "meow" and their term for "cat". We're celebrating cat culture in every pixel.
Mech Dynamics: These aren't your ordinary slow mechs. Powered by the agility of cats, imagine Evangelion-style dynamism in every battle.
Game First, Always: While it integrates blockchain, the essence of Nyan Heroes is undeniably a top-notch multiplayer shooter.
Blockchain Optional Interaction: Engage with NFTs or focus solely on gameplay, the choice rests with the player.
Nyan Heroes does NOT require an external wallet, however external wallet connection is supported via Phantom Wallet.
Nyan Heroes uses the Solana blockchain, which operates on both a proof-of-history (PoH) and proof-of-stake (PoS) consensus model.