We decided to launch in Early Access because, for one, we want to give players a chance to play our game before we finish adding all of the additional things we envisioned to include in the final version. Additional time will also allow us to put more effort into implementation of new mechanics and it will give us an opportunity to add an On-Line Co-Op mode as well as some modding features that we would love our game to have. We want this game to live and grow long after the initial release.
We expect that Early Access phase will take approximately two years. We hope that it is enough time to polish the game and make it a high quality sandbox. However the game in its current state already offers loads of functionalities and long playtime.
In the final version we want to add many functionalities which were unlocked during our Kickstarter Campaign, including an Online Co-Op mode. You can also visit our special Roadmap Website, where you can find the detailed breakdown of our plans.
The Early Access release features a part of single-player campaign as well as customizable Freeplay Sandbox mode. Additional game modes will come to the game later in the form of updates. We've decided to focus on polishing core functionalities first to make sure they are thoroughly tested. Because of that decision, some of the features that were mentioned in the Devlogs might be added after the initial release. That being said we feel like this Early Access will be a more-or-less complete experience, a game you can play and finish - with great room for expanding.
Although we are not currently sure about the final price of our game, most likely the early access version will cost less than the final product, in a similar way like other space sandbox games which were initially released in Early Access.
We are creating this game with the community and for the community. Players are be able to express their ideas, opinions and suggestions for the game on the community forums, as well as our Discord server. A lot of community members have already influenced the game's direction during previous Beta periods and we intend to continue working closely with the community.
Our goal is to update the game on a monthly or quarterly basis based on players' feedback during early access and there is plan to continue working on it after release.