Open Robot
Open Robot debut episode. Fight back, explore the island and meet its characters in this quest-driven open world experience.
Embark on a gripping adventure as Theo, the founder of Open Robot in its debut episode.
In a world on the edge of technological collapse, fuelled by relentless war, Theo fights to protect his daughter, Alaia, and the remnants of his team—outlaws clinging to survival. Haunted by governmental forces seeking control of Genesis, an advanced Open Robot technology with the potential to reshape the world, they must survive while confronting a desperate gamble: unleashing an untested and potentially dangerous technology upon the world.
With a rich quest-driven narrative and immersive gameplay, you'll experience the thrill of survival, combat and exploration in a world where technology and humanity are on a collision course.
An Open World on an Intimate Scale: Explore a dense, handcrafted island built for focused adventure. We've traded vast, empty landscapes for a compact world where every corner is filled with secrets, story, and danger. This is an open world that respects your time. Tackle quests at your own pace, hop into a car and drive freely across the terrain, forging your own path of exploration between story objectives. Every corner of this handcrafted world is designed to reward the curious.
Engage in Intense Combat: Prepare for visceral combat encounters against determined foes. You'll need to master a variety of weapons and dynamic fighting techniques to defend your allies and survive the threats hunting you down.
Unravel a Compelling Narrative: Interact with a core cast of characters, each with their own stake in the unfolding story. Progress through a compelling, quest-driven main story and take on optional side quests to uncover more about the world and earn valuable rewards.
Two Modes, Two Experiences: Choose your challenge. Immerse yourself in the central plot and character-driven moments in Story Mode, or test your combat prowess against waves of relentless enemies in the challenging Survivor Mode.