Osiris: New Dawn
Osiris: New Dawn is an unforgiving near future space survival game with a cinematic feel and elements of horror. Build your planetary base, pilotable vehicles, and controllable drones as you explore a dangerous solar system far from Earth.
You are on a resupply mission in the far reaches of space in hopes of finding and colonizing habitable planets to replace our dying Earth. Space is dangerous. Anything can, and likely will, go wrong. All of mankind is counting on your success.
Explore and build by day and brace yourself for the night. Bunker down or stage weaponized attacks. Survival is not guaranteed, and you will be tested to your limits.
Discover strange and terrifying alien creatures, each unique to its ecosystem and planet. Dynamic and dangerous weather patterns can help or harm your survival efforts. Strange foliage populates unique biomes across the solar system.
Work together with your friends for the ultimate colony survival experience. Play in Sandbox or Nightmare Mode. Or set up your own free server with your rules and play how you want.
Included now are all our large updates and expansions: Dawn of Aziel, Proteus 2 Unearthed, Architect Update, Into the Fray, Rise of Zer, Explorer, Survival, Frozen Worlds, Rise of the Machines, Discovery, Fires of Industry, Dark Horizons, User Interface Update, and Voyager, along with hundreds of smaller updates - all driven by your feedback.