Panzer Corps 2: Axis Operations - 1942
The war on the Eastern Front rages on! Germany has suffered its most significant setback since the onset of the war as Barbarossa failed to bring the Soviets to heel. And now, amidst the freezing cold of the Russian winter, Soviet counter-offensives seek to encircle and destroy the invading Germans before they have a chance to recover.
The Axis Operations 1942 DLC Campaign almost exclusively focuses on the fighting on the Eastern Front in this critical year of the Second World War, exploring both well known and obscure conflicts from this time period. This large, 17 scenario campaign offers even more content our players are familiar with and so thoroughly enjoy, as well as continuing to break out of those molds with several new mission designs.
While imported forces can seek additional growth and challenges through increased difficulty settings and advanced game modes, the preset force contains a moderate amount of experienced units and an assortment of heroes enough to allow any player to succeed in this new campaign.
Some of the new mission objectives that will appear in this campaign include air lifting supplies to pockets of German forces and provide dedicated Close Air Support for Axis partner nations.
Capping off the end of this 1942 campaign comes the battle that even players with just passing familiarity with World War II will probably recognize: The Battle of Stalingrad. In true Grand Campaign fashion though, this turning point battle of World War II is fleshed out across multiple scenarios to very deeply explore the details of this pivotal battle.