PARALLEL TCG
Earth, 10,000 years in the future. Five parallel evolutions of humanity fight for control of the planet they once called home. Pick a faction, build a deck, and battle your peers from around the world for control over Earth and the ultimate source of power in the galaxy.
Parallel is a free to play digital trading card game built in a thrilling sci-fi universe. Collect cards, build decks, and battle your peers in a strategic battle for control of Earth. Combine cards from one of the five factions and the Universal pool to create a 40 card deck.
Explore unique mechanics like Shroud's Singularity and Earthen's Decay as you fight your way to victory. Leverage units, effects, upgrades, and relics on your path to power.
Earth, once bountiful, was nearly depleted of its ability to sustain life. Humankind grew increasingly desperate to find an unlimited source of energy to rely upon. Brilliant minds around the world assembled for the sake of Earth's salvation. At a loss for alternatives, they began experimenting with fission augmented by anti-matter. In their haste, they unleashed catastrophe on an unprecedented scale. Fleeing certain death, the mass exodus of Earth began. This course led to the inception of five parallel streams.
For 10,000 years each Parallel would advance their way of life far beyond the constraints of Earth. New homes that were once considered fiction, became reality. However, at last, the spark that humankind had kindled on Earth those millennia ago has ignited into the unlimited power source that was promised, calling each Parallel back home. This energy-rich invitation brings new conflict, as each Parallel believes Earth is theirs to claim.