Passing By - A Tailwind Journey
Take to the skies in your balloon ship and explore a colorful world of floating islands. Befriend fellow travelers and quirky islanders, use your wits to solve immersive puzzles, and gather resources to continue your journey towards an unknown destination.
Set in a beautiful and whimsical world of floating isles and a never-ceasing west wind, Passing By - A Tailwind Journey allows you to embark on a memorable voyage as Curly, a young balloonist, who is tasked with delivering a mysterious letter.
In this innovative genre hybrid of 2D puzzle platformer, survival game and adventure, you can explore the world at your own leisure, traveling from island to island by balloon ship and solving various puzzles while having to manage your resources in order to survive. An exciting adventure full of wholesome encounters and meaningful experiences awaits you!
Are you prepared to make the long trip through the clouds towards an unknown destination?
"The journey is its own reward. May your burner always warm you and the west wind ever favor you!"