The Early Access version of Prehistoric Kingdom includes a variety of creative tools, basic management features, and over 30 extinct animals for players to manage and showcase in their zoos.
While the game is still under development, players can expect to experience the core aspects of building and managing their ultimate zoo for extinct animals. As development progresses, more features, animals, and enhancements will be added based on community feedback and development goals.
We expect the game to stay in Early Access for approximately 6-12 months. This timeframe allows us to fully realize our vision for the game, incorporating community feedback and ensuring a polished, feature-rich final version. However, the duration may be adjusted as needed to meet the game's quality and content goals.
We are planning to keep updating the game every 2-4 month. The timeframe might shift based on the features and content that we will be introducing.
We want to ensure that our pricing is fair based on replayability and available content. While new expansions might increase the price, we don't plan for the base game to increase price throughout Early Access. which will result in different pricing post-launch due to updates during the Early Access period.