Production Line
Production line is the car factory management/simulation game that pushes your organizational and entrepreneurship skills to the limit. Can you build the ultimate, free-flowing car production line whilst beating the competition and still turn a profit?
A modern car factory is a near perfect example of efficiency, process-management and flow. A massive army of precision-controlled robots dance to a milimeter-perfect ballet of engineering excellence with perfect timing. Components snake along conveyor belts to a 'just-in-time' ordering system that leaves no pauses, no delay, or congestion. Nothing exists but the perfect flowing efficiency of high tech car construction...
To win market share from the big companies you are going to need planning, an appreciation of future technology, a careful eye on your bottom line, and an ability to design a factory layout that makes use of every square meter, and cuts production costs per car to the absolute minimum. Have you got what it takes to win?
Production line is the new car factory management/simulation/tycoon game from Positech Games, the developers of Democracy & Gratuitous Space Battles, and publishers of Big Pharma. This game is designed to appeal to the efficiency geek in all of us, the person who cannot help but organize things for maximum performance. The closet entrepreneur, the stats-geek, Is that you? if so...welcome to your dream game (we hope!)
The key to understanding production line is the division of labor and the merits of purpose-built machinery. At the start, your factory will be small and the individual slots on your production line will carry out large complex tasks (like fitting the car body). As you research better methods, and earn the funds to expand, you will continue to subdivide those slots into smaller (and faster) production areas which keep the flow of new vehicles flowing smoothly.
At the same time, product design researchers will be working out how to enhance your cars with new technologies such as automatic headlights, power steering, bluetooth phone support and voice recognition.