Pure Pool Pro
This is cue sports: redefined. Master 8-Ball, 9-Ball and more in solo, local or online with crossplay. Tackle a huge pool career mode, with 8K visuals, immersive venues, lifelike physics, precise controls and deep customisation, delivering the definitive pool sim experience.
Feel the peak of cue sports in Pure Pool Pro, sequel to the acclaimed Pure Pool. Delivering hyper-realistic physics, pinpoint-precise controls, and stunning native 8K visuals on supported platforms, Pure Pool Pro raises the bar with refined AI opponents, competitive online play, local play, and new immersive playing environments designed for both newcomers and seasoned pros.
Bring your A-game to two distinct new pool venues: the futuristic Tetradome, a 1,000-seat arena built for high-stakes competition, and the Rackhaus, a cosy pool hall nestled at the top of a luxury skyscraper, designed for more intimate matches. Each venue offers a unique atmosphere that captures the thrill and intensity of professional pool.
Face off against 20 uniquely skilled AI opponents, each designed with their own personality, strategy, and signature cue. Smarter, more reactive AI players adapt to your style and ramp up the pressure, offering dynamic and challenging matches that mirror real-world competition.
Experience breathtaking visuals with lifelike lighting and stunning ray-traced reflections. From the nap of the baize to imperfections in the cueball, every shot feels alive. A modern, streamlined interface with intuitive menus and smooth navigation means less waiting and more play.
Personalise your experience with a wide range of unlockable cues, cue balls, ball sets, and baize designs. Earn unique profile crests through flawless frames and jaw-dropping trick shots to showcase your skill and stand out in the online community.
Over 80 songs spanning genres from laid-back jazz - echoing the fan-favourite music from the first game - to high-energy tracks that rise to match the excitement of high-stakes play.