Railway Empire
United States, 1830: ‘The New World’ is in its ascendancy. Industry is booming, and the race is on to establish the most dominant and powerful rail empire in all of North America. It’s time to outthink and outmaneuver your competitors as you lead your company into the 20th century!
Exploit the economic opportunities of the United States in an extensive campaign, working your way step by step from coast to coast across this great continent.
Lead your Railway Empire to success by establishing a comprehensive rail network and optimizing transportation of passengers and goods.
Master challenges and objectives through a range of scenarios, or create your perfect railway network in construction mode without any financial pressure.
Over 40 historically accurate locomotives and more than 30 different wagons can be acquired over the course of the game, and must be put to use in the best way in order to take advantage of their strengths and weaknesses.
Compete with up to three rival companies, and even sabotage their efforts with the use of bandits and spies.
‘Ride Along’ feature allows you to explore your rail network and beautiful scenery from the driver’s cab in a first person perspective.