Ranger’s Path: National Park Simulator
In Ranger’s Path: National Park Simulator, you take on the everyday responsibilities of a park ranger in the stunning Faremont National Park. Keep the park running, protect the local ecosystem, and support the people who visit it.
Faremont’s diverse landscape stretches from dense forests and open meadows to winding rivers. Use your ranger vehicles to travel along the park’s road network and reach remote areas filled with waterfalls, rock formations, and scenic viewpoints.
Protecting Faremont’s wildlife is one of your most important responsibilities. Track animals across the wilderness, rescue wildlife in distress, and secure traps before they can cause further harm. Use specialized ranger equipment to follow signals, safely approach animals, and respond to each situation with care.
From elusive wolves and imposing bison to mischievous raccoons, a diverse range of wildlife brings Faremont National Park to life. Observe animal behavior through your camera, discover new species, and expand your personal wildlife lexicon as you explore.
Your responsibility also extends to Faremont’s visitors. Guide hikers, check permits, respond to emergencies, and investigate suspicious behavior. Handle incidents such as vandalism, prohibited items, littering, or disturbances to keep the park safe and welcoming.
Put on your ranger hat and begin your journey in Ranger’s Path: National Park Simulator.