Redout: Space Assault
Dive down into gigantic asteroid mining plants, shoot down Rebel drones and fighters, roll left and right avoiding enemy fire, unleash impossibly powerful missile volleys, but also race against stray pilots and space scavengers at breakneck speed for the sheer thrill of it.
By completing missions you will unlock Cards and Tokens to upgrade your fighter's Hull, Shields, Energy Weapons and Missiles until you are able to go up against massive Capital Ships and single-handedly shift the tide of the war.
Career mode - learn every skill you need to survive and triumph in the Redout Universe.
Deep Gameplay - manifest your tactical superiority by putting your dexterity, quick thinking and adaptability to the test.
Bigger, Badder Weapons - From Plasma Cannons to Shock Rays, Railguns, Scattershot, Air-To-Air Missiles, and Loadup Gatlings, a vast array of weapons is at your disposal. Choose, upgrade, and even install multiple instances on your ship.
Pimp my Ride - upgrade your spaceship to scale it up: let them come by the dozens, or single-handedly take on a Destroyer Warship!
Redout: Space Assault comes with the Redout Adrenaline seal-of-quality. Every ship movement, from rolling to avoid missiles to pushing the limits of your ship via the enhanced boost, will make you feel like you are actually driving a space-capable fighter jet, on the brink of control. You will not need to instantly become a top gun in order to enjoy the game, but you will definitely need some skill if you want to achieve all bonus objectives and max out your fighter stats!