Regex Game
Regular Expressions (Regex) are a powerful text pattern-matching tool used for searching, replacing, and validating strings. The game wraps Regex into text-based puzzle, allowing players to gradually master regular expressions as they progress through levels.
Regular Expressions - an essential skill for programmers - become your puzzle-solving tool.
Starting with basic number matching, each level introduces new Regex rules with gradually increasing complexity.
Regex-themed mini-games between chapters to consolidate skills. The subtle pace of the challenge helps to alleviate the frustration of a failed challenge.