Relicta
Relicta is a first-person physics-based puzzle game where you need to creatively combine magnetism and gravity to unravel the secrets of Chandra Base.
Play as a top physicist stranded on an eerie, derelict Moon base. Find your way around the enigmatic, terraformed craters by bending gravity and magnetism to your will in order to solve physical puzzles. Will you rush straight ahead and try to reach safety - or will you take your time to gather clues and unravel the intrigues of 22nd century orbital politics? Buried in the eternal darkness of the lunar craters lies a secret that might claim your daughter’s life - or change the fate of humanity forever. Are you ready to face the ultimate consequences of your research?
Relicta's expert use of magnetism, physics, and momentum coupled with its complex design are what make it easy to recommend for fans of the genre.
Relicta is a smart, well-designed puzzler. It provides a tough challenge that really forces you to carefully think about each move. It's not always perfect, but is a solid entry into one of my favorite genres.