Republic of Pirates
Establish and grow a pirate utopia during the Golden Age of Piracy. Create a resource-based economy, engage in real-time naval combat, and conduct diplomacy with rival powers. Explore the far reaches of the Caribbean in search of the ultimate fortune and glory.
In the heart of the Caribbean during the Golden Age of Piracy lies the Republic of Pirates, a powerful alliance of crews united by their shared ideology and collective ambitions. But while the early days of the confederacy were prosperous, greed and jealousy soon spread, leading to a vicious mutiny and a final bloody breakup.
Set out to forge a new pirate utopia and bring justice to the traitors who wronged you in this swashbuckling city builder with real-time naval combat! Develop a humble outpost into a sprawling settlement by investing in production buildings and amenities. Distribute valuable goods across a network of docks, depots, and warehouses, to address the needs of your citizens and increase their standing in pirate society. Recruit heroic captains and command a powerful fleet as you take to the waves in the name of conquest. Liberate islands, defeat rival factions, and navigate complex diplomatic relationships with the most influential national trading companies of the era.
Create a resource-based economy - Utilize 100+ unique buildings to provide the essential resources for growth. Supply citizens with goods, develop their proficiency, and unlock new tiers of industry."
Engage in real-time naval battles - Command a fleet to explore and conquer the archipelago. Engage in real-time strategic combat and switch to the tactical map to plan and execute your next raid.
Conduct diplomacy - Manage dynamic relationships with pirate crews and trading companies. Harbor rivalries and forge alliances while navigating a diplomatic web where no action goes unnoticed.
Expand your fleet - Construct 8 unique ship classes and customize your fleet’s appearance. Recruit talented captains, hone their skills in battle, and experiment with a variety of combat tactics.
Undertake missions - Collect bounties or strike trade deals to influence your standing in the Caribbean. Race to fulfill urgent requests and embellish your settlements with exotic rewards.
Includes customizable free play mode - Discover additional pre-made maps or create your own using the map editor. Customize everything from island count to faction behavior.