Break the cycle as this award-winning third-person shooter brings bullet hell action to PC. Selene’s roguelike odyssey arrives with a suite of arresting graphical and performance-based enhancements to ensure an unforgettable journey.
After crash-landing on this shape-shifting world, Selene must search through the barren landscape of an ancient civilization for her escape. Isolated and alone, she finds herself fighting tooth and nail for survival. Again and again, she’s defeated – forced to restart her journey every time she dies.
Through fast, relentless gameplay, you’ll discover that just as the planet changes with every cycle, so do the items at your disposal. Every loop offers new combinations, empowering you to push your boundaries and approach combat with a different strategy each time.
Brought to life by stunning visual effects, the dark beauty of the decaying world around you is packed with explosive surprises. From high stakes, bullet hell-fuelled combat, to jaw-dropping twists and turns set across stark and contrasting environments. You’ll explore, discover and fight your way through an unforgiving journey, where mystery stalks your every move.
Designed for extreme replayability, the procedural world of Returnal invites you to dust yourself off in the face of defeat and take on new, evolving challenges with every rebirth.
Five graphical pre-sets have also been included, alongside in-game performance metrics, including an FPS counter, a gauge for GPU and CPU usage and a latency tracker.
16:10, Ultrawide (21:9) and Super Ultrawide (32:9) aspect ratios offer an expanded field of view throughout Atropos – with wider aspects adding additional options for cinematics and the user interface. All this in stunning 4K.(1)
On high-specification PCs, experience deeper immersion with ray-traced reflections and shadows, adding a whole new layer of lighting options – all customizable through various sliders.
Performance enhancing technologies such as NVIDIA’s DLSS and NVIDIA NIS, as well as AMD’s FSR (2), are also available.
Expanded accessibility options have also been added, including an alt-fire crosshair charging notification, alongside a Co-op ping system.
Added support for Dolby Atmos, as well as the option to select type of 3D Audio support.(4) Hear sound all around you with pinpoint accuracy, bringing environments to life and helping improve your reactions.
In Co-op Mode, share your journey through the shifting labyrinth of Atropos with another PC player.(5)